Ocjenjivački sud je na drugoj sjednici odgovorio na pitanja natjecatelja koja su pristigla putem EOJN u roku propisanom uvjetima natječaja. Odgovori na pitanja natjecatelja objavljeni su na EOJN i u nastavku.
- U mjerilu 1:500 cjeline placeva i šumskih puteva jedva su vidljive. Je li moguće šumske placeve prikazati u cijelosti u odgovarajućem mjerilu (primjerice 1:100), dok bi se za šumske puteve prikazao samo karakteristični segment u odgovarajućem mjerilu (primjerice 1:50)?
ODGOVOR: Obavezni prilozi i njihova mjerila su zadana uvjetima natječaja, poglavlje 5.2.1_Grafički i tekstualni prilozi, prema tome se šumski placevi i karakteristična rješenja šumskih putova obavezno obrađuju u mjerilu 1:200, a ostali prikazi u primjerenom mjerilu.
2. Ako mjerilo 1:200 za umjetničku intervenciju na špici nije odgovarajuće, je li moguće umjetničku intervenciju prikazati u drugom mjerilu (primjerice 1:50)?
ODGOVOR: Da, moguće je umjetničku intervenciju prikazati u drugom mjerilu.
3. Smatraju li se instalacije tipa “wind chimes” zvučnim onečišćenjem?
ODGOVOR: Navedene instalacije nisu prihvatljive unutar šumskog područja gdje je prirodno da osluškujemo postojeće prirodne zvukove, ptice i slično te se tu smatraju zvučnim onečišćenjem, no prihvatljive su za područje riječne rive i špice.
4. Može li se intervenirati u topografiju terena nasipavanjem ili ukopavanjem na bilo kojoj od zadanih lokacija, dakle na špici, placevima, stazama, spoju nove “staze 4” s riječnom rivom?
ODGOVOR: U prostornoj cjelini 2. Šumske staze i placevi intervencije u topografiju nasipavanjem ili ukopavanjem nisu prihvatljive osim iznimno u manjem obuhvatu i intenzitetu. Na riječnoj rivi i špici prihvatljive su intervencije u topografiju nasipavanjem ili ukopavanjem. Nije dozvoljeno nasipavanje niti kopanje u zoni korijena stabala ni u kojoj zoni.
5. Molimo dostaviti nacrt novog cestovnog mosta u dwg-u, po mogućnosti preklopljenog na podlogama za idejno rješenje.
ODGOVOR:Zona budućeg mosta i njegovih stupova unutar zone obuhvata zahvata je ucrtana te se nalazi na poveznici https://bit.ly/3YG5yoy u mapi 1 Podloga za idejno rješenje_geodetska snimka, datoteka: Drava podloga za idejno rješenje UPDATE 2025_2_6
6. Molimo označiti u dwg-u (na podlozi za idejno rješenje) cijelu površinu na kojoj se može planirati novo parkiralište u zoni rive i anketnoj zoni, jer nije u potpunosti jasno iz tekstualnog dijela.
ODGOVOR: Novo parkiralište se u anketnom dijelu planira na postojećoj asfaltiranoj površini istočno od cestovnog mosta, a u dijelu za realizaciju nije zadana površina budućeg parkirališta, no ono se mora vezati na navedenu asfaltiranu površinu.
7. Uvjet za parkiralište u zoni za realizaciju je opisan u programu: „PROMET U MIROVANJU se planira u produžetku postojećeg asfaltiranog parkirališta uz cestovni most prema zapadu. Potrebno je smjestiti 120 PM (+-20%). Ovo proširenje koje se planira u dijelu za realizaciju mora biti kompatibilno s postojećim asfaltiranim parkiralištem i novoplaniranim parkiralištem na mjestu postojećeg asfaltiranog parkirališta koje se obrađuje u anketnom dijelu natječaja.“
Zaključno, parkiralište od 120 PM (+-20%) u zoni za realizaciju se planira prema autorskom rješenju, u nastavku postojećeg asfaltiranog parkirališta, a mora biti kompatibilno s planiranim parkiralištem u anketnoj zoni, ali i sa postojećim parkiralištem u anketnoj zoni u slučaju da vlasnik zemljišta ne izvede novo planirano parkiralište u anketnoj zoni.
Sveukupno će u konačnici biti približno 170PM.
8. Koliko ima postojećih parkirnih mjesta na asfaltiranoj površini kod mosta i da li novo planiranih 120 (+-20%) parkirališnih mjesta uključuje postojeći parking na asfaltiranoj površini ili je to dodatak prema zapadu? Molimo definirati ukupni traženi broj parkirnih mjesta (postojeće parkiralište, novo parkiralište i sve zajedno) u cijelom obuhvatu.
ODGOVOR: Na asfaltiranoj površini kod mosta približno stane 50 automobila. Ovaj broj automobila se približno mora zadržati u zoni asfaltiranog parkirališta. Zadanih 120 (+-20%) parkirališnih mjesta potrebno je ostvariti u zoni za realizaciju, odnosno broj od približno 50 parkirnih mjesta u anketnom dijelu ne ubraja se u ovu brojku. Zaključno, u konačnici će biti približno 170PM.
9. Da li se s pozicije novog parkirališta planira uređenje pristupa do kajakaškog kluba i/ili ribičke kuće u neposrednoj kontaktnoj zoni.
ODGOVOR: Poželjno je planirati uređenje pristupa do kajakaškog kluba i/ili ribičke kuće u neposrednoj kontaktnoj zoni.
10. U natječajnom zadatku definirana je maksimalna širina šumskih staza koje se uređuju, 1,75 m od osi staze sa svake strane (ukupno 3,5 m). Da li postoji minimalna širina staze koje bi se autori trebali pridržavati?
ODGOVOR: Staze treba zadržati minimalno u postojećoj širini.
11. U programu natječaja definirano je da rješenje mora omogućiti nesmetano gospodarenje šumom. Da li je potrebno predvidjeti slobodni koridor (i kojih dimenzija) na trasi šetnica, a kroz koji mogu prolaziti vozila nužna za održavanje i gospodarenje šumom?
ODGOVOR: Povremeni pristup vozilima za održavanje i gospodarenje šumom i vatrogasnim vozilima mora biti omogućen na svim stazama u šumi u svim njihovim dijelovima i kroz sve šumske placeve. Potrebno je osigurati povremeni prolaz navedenih vozila bez prepreka. Parterna obrada šumske staze ne mora biti širine za prolaz vozila, odnosno vozilo za prolaz može koristiti okolno zemljište na kojem ne smiju biti prepreke.
12. Molimo priložiti dodatnu kartu (po mogućnosti u dwg-u) sa inventarizacijom šume tj. pozicijama svih elemenata urbane i parkovne opreme: klupe, koševi, info ploče, putokazi, bunkeri, mostovi itd.).
ODGOVOR: Na karti Podloga za idejno rješenje.dwg geodetski su snimljene pozicije javne česme i info ploče uz nju koje se ne preporuča izmicati te je označena skulptura na špici koja se ne izmiče. Pozicija česme je označena crvenom strelicom u datoteci Drava podloga za idejno rješenje UPDATE 2025_2_6 u mapi 1 Podloga za idejno rješenje_geodetska snimka na poveznici https://bit.ly/3YG5yoy
Ostali elementi nisu relevantni za izradu ovog idejnog rješenja. Ne postoji karta sa inventarizacijom šume tj. pozicijama svih elemenata urbane i parkovne opreme.
13. Molimo priložiti dodatnu kartu (po mogućnosti u dwg-u) sa ucrtanim položajem kompletne infrastrukture u Dravskoj park šumi (struja, vodovod, odvodnja i ostalo).
ODGOVOR: Na riječnoj rivi po rubu šume prolazi NN elektro kabl koji se može izmjestiti ako je nužno, no u zoni kojeg se ne preporuča izvođenje temelja niti zahtjevnih zemljanih radova. Kod pješačkog mosta na mjestu slavine nalazi se infrastruktura vodovoda i odvodnje.

Slika 1: elektroenergetska infrastruktura

Slika 2: elektronička komunikacijska infrastruktura

Slika 3: Vodovodna infrastruktura

Slika 4. Odvodna infrastruktura
14. Na stranici 58. programa natječaja navodi se sljedeće: “Program unapređenja i zaštite za Dravsku park-šumu u Varaždinu”:
1. slobodne aktivnosti: “….Piknik uz mogućnost paljenja vatre (roštiljanje) dozvoljen je isključivo izvan šumskih predjela i to na području između kupališnog i cestovnog mosta, južno od odvodnog kanala pa do šumskog ruba. Za navedeno područje planira se cjelovito uređenje koje uključuje i postavljanje drvenih klupa i stolova s mogućnošću za piknik i roštiljanje, odnosno uređenje “otoka” (ložišta) na kojima je moguće kontrolirano paljenje vatre uz pridržavanje nužnih mjera zaštite od požara.”
U fusnoti je navedeno da se prema dogovoru svih relevantnih dionika ne dopušta postavljanje roštilja, odnosno loženje otvorene vatre u Dravskoj park šumi, uključujući i prostor riječne rive.
Obilaskom terena uočeno je nekoliko ložišta duž riječne rive.
Budući da je u projektnom zadatku svakako planirana zaštita od požara (“prikladni vatrogasni ormarići”) koja je nužna uz otvorena ložišta u kampovima, može li se ipak odobriti planiranje i projektiranje uređenih i zaštićenih ložišta?
Primjerice, prema “Pravilniku o razvrstavanju i kategorizaciji ugostiteljskih objekata iz skupine ostali ugostiteljski objekti za smještaj” , prilog IV. Uvjeti za vrstu objekt za robinzonski kamp dani su “Uvjeti za zaštitu od požara kod pripreme jela od strane gosta” gdje se navode sljedeći uvjeti:
_Otvorena vatra ili roštilj smije se ložiti samo na mjestima koja su posebno pripremljena za tu namjenu i obložena vatrootpornim materijalom (kamen, cigla i sl.)_Mjesto loženja otvorene vatre ili roštilja mora biti čisto od biljnog pokrova u krugu od 1,5m_Mjesto za loženje otvorene vatre ili roštilja, ako se nalazi na otvorenom prostoru, ne smije se nalaziti na udaljenosti manjoj od 2m od prostorije u kojoj borave gosti i ostalih prostora i opreme_U objektu od lakog i prirodnog materijala (trstika, granje i sl.) ne smije se ložiti otvorena vatra ili roštilj._Na udaljenosti do 20 m od ložišta za otvorenu vatru ili roštilj, mora se nalaziti 100 litara vode s jednim vjedrom ili osigurana mogućnost gašenja iz vodovoda i sličan način ili vatrogasni aparat S-6 s prahom i uputama za korištenje na hrvatskom i najmanje na tri strana jezika_U objektu u kojem je omogućeno loženje vatre na otvorenom prostoru ili roštilju, mora postojati mjesto za odlaganje pepela ukopano u zemlju ili odlagalište od negorivog materijala. Pepeo se nakon svakog odlaganja mora politi vodom ili pokriti zemljom…
S obzirom na sve navedeno i uz uvjet propisane udaljenosti ložišta od šumskog ruba (50 m) koji se nalazi uz južni rub riječne rive, može li se dopustiti projektiranje otvorenih ložišta za građane?
ODGOVOR: Ne mogu se planirati otvorena ložišta.
15. Prilikom izrade Studije Šumarskog instituta prepoznati su zanimljivi krajobrazni elementi nazvani “romantične točke”, a nalaze se u zonama A, B i C. Mogu li spomenuti krajobrazni elementi biti uključeni i razrađeni u idejnom rješenju slično kao i “placevi”? Može li se kroz info ploče, putokaze i staze korisnika prostora usmjeriti na postojanje istih?
ODGOVOR: Ne mogu se rješavati zone izvan zadanog obuhvata natječaja. Da, kroz info ploče i smjerokaze će se kroz projekt InterACT Green obraditi cijela Dravska park šuma kao što je navedeno u programu, no to nije predmet ovog natječaja.
16. U uvjetima natječaja traži se da jedan od autora natječaja bude diplomirani grafički dizajner ili član HDD-a ili ULUPUH-a, no iz programa natječaja nije potpuno jasno koji su sve zadaci grafičkog dizajnera, a u ocjenjivačku komisiju nije uključen stručnjak iz područja grafičkog dizajna. U uvjetima natječaja pod obvezne priloge koje natjecatelji predaju navodi se “elementi prostorne signalizacije u primjerenom mjerilu”. Molimo definirati za koje lokacije i intervencije je potrebno planirati prostornu signalizaciju. Molimo jasno definirati koje su sve zadaće grafičkog dizajnera u natječajnom projektu.
ODGOVOR: U uvjetima natječaja traži se da jedan od sudionika natječaja bude dipl. dizajner ili član HDD ili ULUPUH-sekcije za grafički dizajn i vizualne komunikacije.
Obavezan sadržaj natječajnog rada naveden je u točki 5.2.1_ Grafički i tekstualni prilozi. Traženi elementi prostorne signalizacije u primjerenom mjerilu podrazumijevaju elemente prema poglavlju 11.5. programa natječaja.
Stručna savjetnica natječaja Nina Bačun mag.art., je stručnjakinja za industrijski dizajn i za grafički dizajn.
Zaključno, sudionici natječaja prikazuju oblikovanje i osnovni vizualni identitet info tabli i putokaza, bez razrade sadržaja. Očekuje se naznaka/prototip rješenja.
17. Projektni zadatak traži projektiranje odvojenih staza za bicikliste, rolere te pješake (“ Uvode se nove staze uz obavezno planiranje staze za rolanje koja se može osmisliti na istoj poziciji asfaltirane staze ili na novoj poziciji…” zatim “Biciklistička staza se planira posebno za bicikliste…” te na kraju “ Prometna komunikacija se planira isključivo za pješake i bicikliste…”, a uz to i “osigurati pristup motornim vozilima do pješačkog mosta…i to u oba smjera za motorna vozila..” Molimo za pojašnjenje treba li se zaista planirati odvojena staza za sve namjene s obzirom na to da je odvajanje svih funkcija nemoguće ukoliko se očekuje poštivanje smjernica o maksimalnom očuvanju vegetacije? Moguće je usporiti i regulirati promet na razne načine da ne ugrožava najranjivije korisnike prostora i bez da svatko dobiva svoju stazu zasebnu stazu za kretanje.
ODGOVOR: Ne treba planirati odvojene staze za sve navedene namjene. Ovisno o projektantskom rješenju, može se planirati jedna ili više staza. Potrebno je osigurati nesmetano kretanje pješaka, biciklista, osoba smanjene pokretljivosti, dječjih kolica, rolanje i prohodnost interventnih vozila i vozila za održavanje.
18. U kojoj mjeri je moguće intervenirati na stazi koja se spaja na Međimursku ulicu? Je li moguće oblikovati novi ulazni prostor, planirati parkirališta bicikle ili automobile, te tako rasteretiti parkiralište na riječnoj rivi?
ODGOVOR: Nije moguće intervenirati na stazi koja se spaja na Međimursku ulicu na način da se oblikuje novi ulazni prostor, planiraju parkirališta za bicikle ili automobile